اهورا پی سی
اهورا پی سی

انسان در بین خانواده , دوستان ,  همسایه , همکاران و سایر گروه ها و تشکل های اجتماعی زندگی می کند و لازم است  مهارت های لازم در بر قراری ارتباط با این گروه ها را کسب کند.هوش اجتماعی مهارت کنار آمدن با دیگران است.

تمام مهارت های بر قراری ارتباط با دیگران مانند خوب شنیدن و هنر گوش دادن به حرف های دیگران , مهارت های گفتگو و مذاکره , استفاده از حرکات و زبان رفتاری در بر قراری ارتباط , ظاهر و پوشش مناسب , مهارت حضور در فعالیت های اجتماعی , مهارت ابراز وجود و درخشیدن در جمع همه جزء هوش اجتماعی است.

اعتماد به نفس داشتن , دید وسیع نسبت به زندگی , اهداف  روشن و واضح , علاقه ثابت به دیگران و احترام قائل شدن برای آن ها , توانایی خواندن فکر دیگران و استفاده از زبان رفتاری, قدرت تشخیص زمان مناسب برای شنیدن و گوش دادن و بر خورداری از طرز فکرمثبت از خصوصیات کلی هوش اجتماعی اند.

با پرورش قدرت هوش اجتماعی در خودتان قادر خواهید بود کسانی را که با آن آشنا می شوید درک و تحسین کنید , بفهمید چه چیزی به آن ها انگیزه می دهد نیاز های شخصی شان چیست؟ چه طور می توان به آن ها احساس آسایش داد؟ و چطور می توانید کاری کنید که از آشنایی با شما خوشحال باشند.

برای آگاهی بیشتر به کتاب قدرت هوش اجتماعی , نوشته تونی یوزان و ترجمه: دکتر سعید مینویی از انتشارات جیحون سری بزنید.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, توسط اهورا